مدیران استقلال امیدوارند تا پایان همین هفته رسما نکونام را معرفی کنند اما اگر این اتفاق رخ ندهد مذاکره با گزینه‌های خارجی جدی خواهد شد.

جواد نکونام

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

بعد از جدایی فرهاد مجیدی، ماجرای انتخاب سرمربی جدید استقلال همچنان ادامه دارد و ظاهرا مدیران استقلال هنوز با جواد نکونام به توافق رسمی نرسیده‌اند. باشگاه استقلال که از چند روز قبل پیشنهاد خودش را به نکونام ارائه داده، تا فردا به این مربی فرصت داده تا پاسخ این پیشنهاد را بدهد. اگر نکونام پاسخ پیشنهاد استقلال را تا پایان روز چهارشنبه ندهد آن وقت مدیران استقلال مذاکره با چند مربی خارجی را شروع خواهند کرد. البته دلیل این مهلت تعیین‌شده برای نکونام به نوعی تحت فشار قرار دادن این مربی است تا هر چه زودتر مدیران استقلال، تکلیف سرمربی را مشخص کنند. سرمربی فصل گذشته فولاد بعد از اتمام لیگ برتر راهی امارات شد و قبل از ترک ایران هم لیستی از بازیکنان مورد نظرش را به باشگاه فولاد داد تا نسبت به جذب آنها اقدام کنند. از طرفی نکونام در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که یکی از شروط اصلی‌اش برای ماندن در فولاد جذب بازیکنان موردنظرش است و اگر این موضوع عملی نشد، آن وقت نکونام برای ترک فولاد می‌تواند یک دلیل قانع‌کننده داشته باشد تا هواداران این تیم هم بابت جدایی‌اش ناراحت نشوند.

موضع مثبت هواداران

مدیران استقلال از ۶ روز پیش مذاکرات جدی خودشان را با نکونام آغاز کردند ولی یکی از دلایلی که توافق با این مربی را به عقب انداخت، تردیدهای او برای جانشینی فرهاد مجیدی است. نکونام به خوبی می‌داند که درصورت حضور در استقلال کار بسیار سختی خواهد داشت. او در این شرایط نمی‌خواهد عجولانه تصمیم بگیرد تا به سرنوشت محمود فکری در استقلال دچار نشود ولی از طرفی هم دوست ندارد چنین موقعیت مهمی را از دست بدهد. از طرفی هواداران استقلال هم با توجه به اینکه مدیران باشگاه دنبال مربی خارجی نیستند، در مورد آمدن نکونام موضع منفی نگرفته‌اند و این فاکتور مثبتی برای باشگاه و این مربی محسوب می‌شود.

نکونام که در چند سال گذشته عملکرد موفقیت‌آمیزی در نساجی و فولاد داشته، اکنون در امارات به سر می‌برد اما احتمالا تا یکی دو روز آینده مذاکرات نهایی را با استقلال جلو خواهد برد تا نتیجه این مذاکرات مشخص شود. برنامه و هدف باشگاه استقلال این است که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نکونام را تا پایان این هفته به‌عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی کند. در این چند روز هم خبرهای ضدو نقیضی در مورد وضعیت قرارداد نکونام با فولاد خوزستان منتشر شد ولی او حتی اگر با این باشگاه قرارداد هم داشته باشد درصورت توافق با استقلال کار سختی برای جدایی نخواهد داشت. باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی حول نیمکت استقلال رخ می‌دهد و در نهایت چه زمانی سرمربی جدید این تیم انتخاب خواهد شد. اگر نکونام به استقلال پاسخ منفی بدهد مدیران این باشگاه سراغ گزینه خارجی خواهند رفت ولی می‌گویند احتمال به توافق رسیدن طرفین زیاد است.

کد خبر 681536
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha